dilluns, 14 de desembre del 2009

5. TANCAMENT DE L’ASSIGNATURA I AVALUACIÓ.


El blog que en un principi em semblava tot un repte, ja que no n’havia creat mai cap i desconeixia totalment el seu funcionament, ha resultat ser una eina fàcil d’utilitzar, amena i molt útil per poder compartir idees i materials, a la vegada que també és senzill consultar els comentaris i les reflexions dels altres companys d’aula, alguns dels quals a més enriquien el seu blog amb altres articles o vídeos: pots llegir amb quines dificultats s’han trobat, què han après, el seu punt de vista sobre el debat que vàrem realitzar, etc. i això penso que ens enriqueix molt a tots i a totes.


A més a més, personalment aquest blog m’ha ajudat a reflexionar o bé sobre un treball (pac) que estava elaborant o quan ja estava enllestit, cosa que feia que en pogués treure les meves conclusions.

A partir d’ara penso que continuaré aportant coses al blog, no crec que em centri només amb el tema de la interculturalitat, sinó d’altres temes educatius, de diversitat, integració, educació especial, educació emocional, psicologia, ... tots aquests temes que m’interessen i que utilitzo en el meu dia a dia a l’aula, i que d’alguna manera, també poden interessar a algú més. Cal dir també que serà el portal adient per poder penjar o recomanar materials que faci servir o que hagi elaborat jo mateixa, i que la majoria de vegades no tinc amb qui compartir-los; i és una llàstima que quan crees quelcom d’utilitat, no se’n pugui beneficiar les altres persones. Serà un espai per compartir i espero que la gent em deixi els seus comentaris i la seva opinió per poder anar millorant i enriquint-me jo mateixa dels demés. Hi estic molt engrescada, tot i que em suposarà un poc d’esforç en el meu temps.

Pel que fa a l’assignatura i rellegint totes les aportacions al blog, he pogut constatar el meu progrés personal envers la matèria, i és que en un principi entenia més l’assignatura com partint bàsicament de la diversitat, no tenia en compte altres conceptes; confonia una mica els conceptes d’interculturalitat i de multiculturalitat. Gràcies al debat ja vaig anar aclarint conceptes, després amb la webquest vam tenir l’oportunitat d’aplicar-los i de generar un material que ens permetés donar-li un sentit pràctic, i finalment, amb l’anàlisi de materials, fa un treball de reflexió i de procés de tots aquests conceptes a l’analitzar un material destinat a treballar la interculturalitat. En resum, al llarg de les pacs van interioritzant els continguts de l’assignatura.

M’ha agradat cursar aquesta assignatura, no és ni de bon tros el que m’esperava: és molt millor; les meves expectatives eren diferents, la meva idea en un principi sobre el que aprendria era diferent. Des del meu punt de vist l’enfocament que se li dóna és molt adequat perquè m’ha ajudat a assimilar els continguts d’una manera pràctica, no tan sols llegint la teoria i responent a preguntes d’un treball. És cert que he après molt per pensar que puc intentar crear materials i posar els meus coneixements a la pràctica a l’aula; no em fa por, els/les alumnes m’ensenyaran també. A més són aspectes que cal treballar amb els alumnes i les alumnes perquè se sentin millors amb si mateixos i siguin també millors persones, tolerants, respectuoses, obertes, empàtiques, altruistes,...valors que estan certament en decadència.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada