dilluns, 19 d’octubre del 2009

2. DEBAT


Certament el plantejament de la situació que se'ns demanava analitzar ha donat molt que pensar i que parlar: era difícil veure qui actuava d'una manera més intercultural, si la Berta que "titllava" els jocs de racistes o en Joel que volia treballar el valor de la interculturalitat a través d'uns jocs, etiquetats per ell mateix com a "radicals". Les opinions eren diverses i molts els comentaris que van sorgir al voltant d'aquesta qüestió, i finalment diria que la conclusió fou que no hi ha una postura pura. En el que si que estàvem la gran majoria d'acord era en la manca de comunicació entre els dos docents.

Gràcies al debat vaig poder analitzar molts dels conceptes que sorgien als mòduls i que després em van ajudar a respondre les qüestions de l'informe de la pac1. Els conceptes dels que es va parlar molt en el debat foren el de multiculturalitat, interculturalitat, racisme, etnocentrime,...

A més a més van sortir idees molt maques com el treball emocional que es pot dur a terme a l'aula, i alguns companys/es fins i tot compartien materials i pàgines web on trobar informació i activitats. També es compartien enllaços d'articles i pàgines web on es parlava d'alguns dels aspectes o conceptes que es debatien. En resum, valoro de manera molt positiva el debat, no només per l'ajuda mútua per entendre la part més teòrica de la matèria sinó per l'esperit de cooperació de tothom.

Per altra banda, el més complicat del debat a nivell tècnic era en primer lloc seguir les respostes dels companys, o sigui quan un dels companys/es en responia un altre: en el cas que el missatge fos molt antic, havies d'anar enrera per poder recordar el que deia. I en segon lloc que alguns missatges eren certament excessivament llargs, i no agilitzava gaire el seguiment d'una lectura amena.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada